donderdag 10 november 2011

Le Village Saisonnier

Gisteren waren de organisatatoren van HorecaEvenTT Assen bij ons om onze volgende deelname nader uit te werken. Toen ik hoorde dat er op de beurs een pleintje met streekproducten zou komen, was meteen mijn vraag: Waarom niet in de Village integreren? Dat is nu afgesproken. De Village Saisonnier zal daarmee ongeveer tweemaal zo groot worden als vorig jaar, met in het midden een pleintje met marktkraampjes, precies zoals dat in een dorpje hoort. Kaasjes, confitures, honing, droge worsten en Joost mag weten wat er in het noorden nog meer kleinschalig wordt gemaakt, ik heet die producten van harte welkom. Wel moeten ze uiteraard binnen onze filosofie passen, maar daar voorzie ik geen problemen.
Ook vernam ik dat het befaamde wedstrijdprogramma al bijna vol zit. Voor de Wynand Vogel Bokaal, de wedstrijd op sterrenniveau, is nog maar één plaatsje vrij. Ambitieuze sterrenbrigades, wees dus snel nu!

Gisteren hebben we tevens vrijblijvend gebrainstormd over meerdere lokaties voor de Village. Want als ons initiatief in het noorden zo'n succes heeft, waarom dan niet ook naar andere regio's gekeken? Ik kan me voorstellen dat dit voor de gastronomie best wel welkom zou zijn: een evenement, kleinschalig, hoog level, specifiek voor uw eigen regio, met de mogelijkheid voor zowel landelijke als kleine regionale producenten, demo-keuken met spetterend programma, drankje, hapje, live muziek, geen consumenten, freeloaders of frituristen als pottekijkers, gewoon lekker cocoonen entre nous... Hebt u hier suggesties voor, laat het ons dan weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten