dinsdag 16 augustus 2011

Humaan behandelen?

Af en toe wil ik mijn verbittering wel eens uiten. Ik stoor me er hevig aan dat er altijd gepraat wordt over "dieren humaan behandelen". Humaan betekent menselijk. Dus vinden velen dat je met dieren menselijk moet omgaan. Daar ben ik het helemaal niet mee eens, een dier is een dier en geen mens. Wat ik in tegendeel wel zou willen, is dat met ondernemers humaan wordt omgegaan, want dat zijn wel degelijk mensen. De gemiddelde dierenrechten zijn beter dan de rechten die je als ondernemer hebt. Moet een regering ergens nieuw geld vinden? Dan zijn de ondernemers als eerste weer de lul. Ze worden opgezadeld met gigantische administratieve verplichtingen. Ze zijn onbezoldigd belastingontvanger, want hoe zou je het btw systeem anders kunnen noemen. Ze worden gecontroleerd door een massa instanties die er allemaal bij voorbaat vanuit gaan dat de gecontroleerde een crimineel is. De kleine ondernemer kan kiezen. Of hij werkt 120 uur per week, of hij neemt een personeelslid aan waarna het aantal verplichtingen en controles weer verder stijgt. Lukt het hem ondanks alle ellende om zijn kop boven het maaiveld te laten uitsteken, dan is de hele wereld maaimachine. Lukt het hem niet dan is hij een failliete crimineel die zijn huis, vrouw en kinderen verliest.
Waarom, in hemelsnaam, wil iemand ondernemer worden? Ik weet het ook niet, want logisch is het niet.

1 opmerking:

  1. Zeker een kern van waarheid. Maar dit over de rug van dieren vindt ik toch nét ff te..

    BeantwoordenVerwijderen