donderdag 9 februari 2012

Amuse van een kwartje

Uit balorigheid vroeg ik gisterenavond aan Carine om een amuse te maken van minder dan een kwartje, binnen het kwartier gemaakt en van hoog niveau. Ze ging aan de slag, was op tijd klaar en bleef ruim binnen het budget. Het bleek de beste amuse die ik, gelet op de buitentemperatuur, in jaren had gesmaakt. Beetje olie in de pot, 2 gesnipperde uien aanzetten, 4 grote aardappelen in brunoise erbij, aanvullen met kippenbouillon tot de massa juist onder staat, gaar laten koken, wat peper erbij en stevig mixen. Dat wordt op zich al een juweeltje. Een beetje luxe? Dan een beetje katenspek erbij. Nog meer luxe? Een snippertje truffel. Dit aardappelsoepje zal voortaan in mijn geheugen zijn gegrift. Amuses van een kwartje of minder, voor mij mogen ze een nieuw era inluiden.

Zo. En nu de auto in richting Assen. Ik ben namelijk aangewezen als kwartiermaker van de Village Saisonnier. Ongeveer duizend professionals uit heel Nederland hebben aangegeven dat ze zullen komen. Het zal gezellig worden volgende week. En lekker met al die foie gras en andere luxe producten. In de kofferbak heb ik 2 kilo wintertruffels staan, die moeten volgende week helemaal op. U komt toch ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten