zondag 23 juni 2013

Blogmiepen: een leeuw met een plastic kunstgebit


Vandaag zag ik hem al twitterend voorbij komen, ene Jorn Hendrikx. Omdat hij zich culinair journalist voelt, kon het niet uitblijven dat hij een column over mij schreef. Dat mag, we leven in een vrij land. Maar, zo overpeins ik dan, als je dàgen de tijd hebt gehad, alles zou kunnen bestuderen, ja dan zou ik toch een echte feu d'artifice mogen verwachten? Niets van dat alles. Zoals zijn bloggende voorgangers blijkt ook meneer Hendrikx een stand up comedian die alleen zelf schrijverskwaliteiten in zich herkent. Hij heeft het over mijn crowdfunden en bedelen, vooral omdat ik geld nodig zou hebben voor mijn half afgebouwde château. Vandaar dat ik volgens Hendrikx zit met pakken Aldi wijn die ik met een zuur gezicht wegdrink uit een plasic cup. Maar dat is ook àlles wat deze trieste blogmiep te melden heeft. Accoord, ik besef dat niet alle bloggers overlopen van talenten of zelfs geniaal zijn.

Nog even terug naar de werkelijkheid. Een eerdere blogger vroeg zich in een column af of ik door restaurateurs of andere belanghebbenden betaald werd voor mijn blogmiep-actie. Mijn antwoord, het enige wat meneer Hendrikx kennelijk las, is dat ik maar al te graag betaald zou worden.
Heer Hendrikx, maakt u zich namens mij geen grote zorgen. Château Norbert is niet half afgebouwd, maar staat al eeuwen in alle luister recht overeind. Ik wil de 16e eeuwse authenticiteit behouden en daarnaast ook enige 21e eeuwse luxe introduceren, maar daar heb ik bepaald geen extra inkomens voor nodig. En maakt u zich vooral geen zorgen over de te consumeren wijn, mijn cave is prima gevuld. Voor een klein deel inderdaad uit de Aldi omdat ik daar enkele jaren geleden een pallet met de tweede wijn van Maucaillou zag staan voor 4,95 per fles. Ik heb toen zonder dralen de hele pallet aangekocht en geniet er bij tijd en wijle nog steeds van. Niet uit een plastic cupje, ik ben niet zoals u.

Enfin, en ik val deels in herhaling: Wil iemand iets over me schrijven, ga vooral je gang. Maar zorg er dan liefst voor dat het ergens over gaat. Geef mij aub kiekenboebels. Er zijn inmiddels al voldoende blogmiepen die met hun pen/toetsenbord naar me willen uithalen, maar helaas is het elke keer een dode mus, een leeuw met een plastic kunstgebit. Frustratie is nooit een goede drijfveer. Probeer het, ook al kost het nog zóveel moeite, met rust en intelligentie. En wil je je in de discussie mengen, bestudeer dan het hele dossier.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten