zondag 26 december 2010

Kleine ondernemer

Ik ben een klene ondernemer die, zoals de meesten, meer vierkante meters dak ter beschikking heeft dan hij zichzelf af en toe zou wensen. Toen via internet het bericht doorsijpelde dat de kerk van Diepenbeek volledig was verwoest omdat het platte dak de sneeuw niet kon dragen, dacht ik: Nondeju, wij hebben op de redactie ook een plat dak. Een heel groot plat dak met bijna een halve meter sneeuw! Op momenten dat je nondeju zegt, is in geen velden of wegen personeel te bekennen. Hebt u dat ook? Dus ben ik lid van de sneeuwploeg geworden, het enige lid van de ploeg. Nog in het holst van de nacht ben ik het dak opgeklommen, met een bezem bewapend. Andere gereedschappen zijn helaas niet toegestaan, die kunnen het dak beschadigen. Carine hield de zaklamp op mijn activiteiten gericht. Na vier uur was zodanig veel sneeuw verwijderd dat ik weer op twee oren kon slapen. O, wat is een witte kerst romantisch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten