woensdag 8 december 2010

Waarom jij mij pakken?

Ik lees, zie en hoor dat er in diverse Europese landen wordt betoogd. "Wij willen werk", wordt in koor geroepen. Dat doet me denken aan een situatie die ik ergens in de jaren tachtig meemaakte. Ik was toen een jonge ondernemer met veel plannen. Toen ik toevallig door Den Haag reed en zag dat er op het Malieveld minstens tienduizend mensen met spandoeken om werk schreeuwden, wel, toe dacht ik bij mezelf: Verdorie, ik kan er eigenlijk best wel eentje gebruiken. Snel overzag ik de situatie. Mijn ogen bleven hangen bij een netjes uitziende meneer die met een grote vlag zwaaide. Ik wenkte hem en kwam met hem in gesprek. Jij wil werk? Vroeg ik. Ik heb misschien wel een plaatsje voor je. Zijn antwoord liet niets aan de verbeelding over. Waarom jij mij pakken? Er zijn nog tienduizend anderen."
Ook demonstreren is een vak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten