Wij van Culinaire Saisonnier gaan er eind januari een heftig weekje van maken. Op de eerste plaats gaan we een nieuwe jaarlijkse prijs introduceren voor een product: de STAR of the year. De prijs zal bestaan uit een enorme wisselbokaal die op de beursvloer in de schijnwerpers staat, een massief gouden speld in de vorm van een ster en een reportage in één van onze uitgaves, afhankelijk van het product.
Maar vooral gaan we kicken met een nieuw concept. Onze traditionele keuken waarin veel chefs rondliepen, gaan we verruilen voor twee aparte demo-keukens, één voor de warme kant, één voor de koude kant. In deze keukens willen we continu demo's laten zien van beroemde vakmensen uit binnen- en buitenland. De warme keuken krijgt ditmaal het thema "slachtafvallen" mee, ik droom ervan om minstens tien varkenskoppen aanwezig te hebben om te ervaren wat briljante koks ermee doen. Dan valt ons oog vrijwel automatisch op de Scandinavische top-100 chefs. Zullen we ze naar Maastricht weten lokken? Ik heb er alle vertrouwen in. Ook de koude afdeling zal in het teken staan van één product. Daarbij droom ik van de snoepwagen zoals Marc Meurin deze in zijn restaurant Château de Beaulieu presenteert. Gefluisterd wordt dat Marc zijn derde ster gaat krijgen. Krijgen we de wereldtop van confisiers naar Maastricht? Daar gaan we hard aan werken.
Van maandag 25 tm woensdag 27 januari zullen we ons stinkende best doen om vuurwerk te brengen. In de winteruitgave van Saisonnier en P&D zullen we het exacte programma kunnen geven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten