vrijdag 16 maart 2012

Biografie

Vandaag zat ik weer in mijn cafeetje met Wynand Vogel, de derde sessie voor zijn biografie die dit jaar moet verschijnen. Waar ben ik aan begonnen. Het is makkelijk om ja te zeggen, maar dan... Wynand is een gecompliceerd mens met een gecompliceerde geschiedenis. Maar wel heel boeiend. Ik laat me nu onderdompelen in de oude tijden. Hoe de keukens van Krasnapolsky, Dikker & Tijs, Americain en Amstel vroeger functioneerden, nog met zaagsel op de vloer. Hoe de nouvelle cuisine in Nederland ontstond. Over de luxe van het toen nieuwe Okura. Over het wedstrijdcircuit. Over Lekker. Er lijkt geen einde aan de informatie te komen. Vandaag bracht Wynand ongeveer dertig kilo persberichten mee die in de loop der tijd verschenen. Daaruit ga ik met geduld een tijdsbeeld ventileren. Boeiend-vermoeiend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten