woensdag 14 maart 2012

Asperges out of the box


Saisonnier gaat een nieuw project starten. We willen een denk- en doetank formeren van koks en patissiers die sterk out of the box kunnen denken en doen. Samen filosoferen, tot gekke gedachten komen en ze proberen uit te voeren. Hiervan wil Will Teeuwen (Teboza) een jaarlijks luxe boekje maken dat bij de start van het aspergeseizoen wordt gepresenteerd.
In gedachten zie ik al een rij van 12 boekjes op de plank (ik ben dan 74) die een motor zijn voor het nieuwe denken.
Niet alleen moeten de asperges in verse vorm aan bod komen, ook op andere manieren. Want kijk naar Italiƫ. Daar hebben ze het seizoen van de citroenen kunnen verlengen door veel met gekonfijte citroen te gaan doen. Wat kan je daar met de asperge mee? Geen idee, het is iets voor de denk- en doetank. Spannend! Zelf ga ik me storten op de alcohol want dat is mijn ding.

De eerste vraag die we nu moeten beantwoorden: Wie komt er in de denktank?
Om een aanzetje te geven ziet u boven de molukuul van asparginezuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten