zaterdag 11 september 2010

Truffelkaviaar


Truffels is een onderwerp waar je over kunt blijven schrijven. Af en toe begrijp ik dat niet helemaal want in mijn lapje grond in Saint-Pompon groeien ze gewoon als aardappelen. Enfin, onlangs is er dan truffelkaviaar op de markt verschenen. De zwarte bolletjes zien er mooi en glimmend uit, het mondgevoel is prettig en het spul is niet overmatig van aroma voorzien. Is het echter een product dat je als gastronoom graag wilt eten? Dat ligt aan uzelf. Het product bevat naast truffeljus de navolgende ingrediënten:
- emulgator E401
- smaakversterker E621
- zout
- aroma
- citroenzuur E330
- kleurstof E153
- bewaarmiddel E223
Een exquise delicatesse, zo lees ik op internet. Daar heb ik graag een andere mening over.

1 opmerking:

  1. Hidde de Brabandermaandag, 13 september, 2010

    Norbert!

    Wanneer komt er eens een beschermingswet op het woord "truffel"...in plaats van deze rotzooi?! Persoonlijk word ik altijd misselijk van dit aroma, herkenbaar?

    BeantwoordenVerwijderen