dinsdag 14 juli 2009

GOED NIEUWS

Geen nieuws is goed nieuws. De laatste week was ik vooral bezig met mijn nieuwe Franse verbouwprojekt van de voormalige dorpssmederij van Saint-Pompon. Het project is in een belangrijke fase, vandaar. Vandaag was het de quatorze juillet, het dorp viert dit feest met een "sardinade", zeer klassiek. De bbq wordt aangestookt om er sardines op te roosteren. In wezen is dat hetzelfde als in mijn Belgische dorp waar men eenmaal per jaar haringen roostert.
De Fransen zijn gek op alles wat graten heeft. Ze kunnen dan urenlang zuigen en sabbelen, hoe meer smakgeluiden, hoe gezelliger. Ik ben nu eenmaal anders opgevoed en laat me op zo'n feest dus niet zien. Sommigen vinden dat jammer en komen op onze deur kloppen om te vragen waar we blijven. Op zo'n moment lieg ik door te zeggen dat ik enorm ziek ben, niet in staat om naar het sabbelfestijn te komen. Dit soort van liegen heeft ook nadelen, want over enkele dagen zullen de dorpelingen nog steeds bezorgd naar mijn tere gezondheid informeren.
ik ga nu dus even verder met mijn bouwproject en laat iets horen zodra dat nuttig is. Vive la gastronomie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten