vrijdag 24 januari 2014

Oude Saisonniers teruggevonden



Ooit hebben we dozen vol met oude boekhouding op zolder gezet. Toen we die gisteren wilden uitmesten (boekhoudingen moet je tien jaar bewaren, daarna mogen ze weg), kwamen we ook twee andere dozen tegen. Toen ik die opende, begon mijn hartje sneller te kloppen. Er kwamen namelijk schatten tevoorschijn, Saisonniers uit onze beginjaren, bijna twintig jaar geleden!
Er is de laatste jaren een boeiende handel in oude exemplaren ontstaan via onze site, marktplaats, enz.  Sommige uitgaves gaan van hand tot hand tegen astronomische bedragen. Saisonnier nr. 2 (herfst 2006) heeft al meermaals € 300 opgebracht. We bezaten van die uitgave nog 2 stuks, 1 bij mij privé en 1 in onze bibliotheek. Vorig jaar werd die uit de bibliotheek gestolen. Zelfs onze hoofdredacteur Joost bezat geen nr. 2.


Wat zat er in de dozen die we ontdekten? Geen grote aantallen uiteraard, maar wel zullen we enkele verzamelaars gelukkig kunnen maken. Het gaat om:


nr. 01 Zomer 1996
nr. 02 Herfst 1996
nr. 03 Winter 1996
nr. 04 Lente 1997
nr. 05 Zomer 1997
nr. 07 Winter 1997
nr. 09 Zomer 1998
nr. 10 Herfst 1998


Let op, het gaat hier om slechts enkele exemplaren per uitgave. Wilt u er één of meerdere van die uitgaves in bezit krijgen, stuur dan een mailtje naar mij norbert@saisonnier.net met een bod. Het gaat mij niet om de absolute hoofdprijs, wél wil ik er zeker van zijn dat mijn baby's in goede zorgzame handen terecht komen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten