woensdag 30 maart 2016

Fantastische kans voor ambitieuze kok!


Ik heb al vaker geschreven over de charmes van wat ik een "mama papa restaurant" (MPR) noem, een restaurant met een klein aantal zitplaatsen waardoor geen enkel personeel nodig is. Normaal gezien maken personeelskosten zo'n 35% van de omzet uit en moet je al veel gasten binnenkrijgen om die kosten te kunnen betalen, bij een MPR is dat nul. Zodoende kan een koppeltje van chef en vrouw of cheffin en man een heel leuk inkomen vergaren zonder al te veel moeite. Overdag doe je je inkopen en de boekhouding, draai je een nieuw gloeilampje in en werk je aan je mise en place. Als je 5 avonden per week open bent, krijg je een prachtig leven. Waarom denken koks altijd groot? Small is clever.
Voor het koppel dat al langer aan een eigen restaurant dacht, maar de stap nog niet nam, heb ik iets prachtigs in petto. Eén van mijn vrienden heeft zo'n zeer succesvol MP toprestaurant in de provincie Utrecht. Wegens omstandigheden moet hij er afscheid van nemen. Hij is bereid om zijn restaurant zonder kosten over te laten aan een opvolger, als deze maar uit het juiste hout gesneden is. Alle investeringen zijn op orde, van een prachtige keuken tot en met interieur, van kookpotten tot bestek. Het enige dat hij vraagt, is een bescheiden maandelijkse huurprijs. Instapklaar, startklaar.
Voel je dat dit iets voor je kan zijn? Stuur dan even een mailtje naar me: norbert@saisonnier.net
Wij van Saisonnier staan al paraat om straks een reportage bij je te maken.

1 opmerking:

  1. volledig met je eens. In de saisonnier 19 of 20 heb je zelf een enkele pagina's hierover geschreven. MPR is het beste wat er is, economisch. En als je 50 wordt snak je soms wel naar hulp want je gewrichten voelen de lange werkdagen wel zwaar. en toch zou ik niet ruilen want al die shit wil ik niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen