dinsdag 24 april 2012

De nieuwe Bugatti

Op zoek naar een andere auto heb ik vanochtend kennisgemaakt met de nieuwe Bugatti. Dit karretje heeft precies wat ik van een auto wens. 16 cylinders met turbo's, 1012 pk, geen snelheidsmeter want dat heeft bij 400 km/u weinig nut. Het enige vervelende is dat de motor achterin ligt, daar moet ik nog even aan wennen. De prijs? 1.200.000 eurootjes. Maar ik heb nog tientallen andere fantastische auto's gezien bij Beerens in Antwerpen (tegenover Kinepolis). Vooral veel oldtimers. Unieke Bugatti's, Porsches, Ferrari's en zo meer. Dat bracht me op een idee en dat idee begint bij Escoffier. Er bestaan grote klassiekers van zijn hand die door onbereikbare minnaressen ontstonden. Denk maar aan Poire Belle Hélène en Pêche Melba. Sommige unieke auto's zijn daarmee vergelijkbaar, ze zijn onbereikbare minnaressen voor ons. We mogen er heimelijk naar kijken, maar aankomen niet. Stel je eens voor, zo overpeinsde ik, dat ik chefs laat kennismaken met zo'n automobiel en hen zou vragen om die als inspiratiebron van een gerecht te gebruiken. Zoals Auguste Escoffier deed met de dames. Er zouden dan nieuwe klassiekers kunnen ontstaan met vermaarde auto's als naam. Wat zou dat spannend zijn! Weet u wat? Ik ga dat idee helemaal uitwerken. Het leuke is dat Beerens op zijn oldtimer afdeling een grote keuken heeft gebouwd, voorzien van een zwarte Molteni. We zouden dus kunnen koken met de auto's in het zicht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten