woensdag 2 januari 2013

Zo trots als een aap

Gisteren zijn we teruggekomen van enkele weekjes Saint-Pompon om Château Norbert te verbouwen. Vandaag zal ik de resultaten daarvan laten zien op mijn andere blog http://saintpompon.blogspot.com Toen ik vanochtend de redactie binnenstapte, voelde dat een beetje onwennig. Ginds in Frankrijk is de sfeer totaal anders. Maar waaw, wat trof ik aan! Onze vier nieuwste winteruitgaves had ik nog niet gezien, ik was danig onder de indruk. Heel typisch is dat ik de nieuwste Saisonnier meestal de allermooiste vind die we ooit maakten. Zo ook ditmaal.
In de kleine twintig jaar dat we Saisonnier maken, zijn we ècht volwassen geworden. Streetfood plus een chefsportret in Rome, kaas en wijn in de Zwitserse Alpen, rundvlees in Ierland, kalfsvlees in Parijs, specerijen in de Provence, foie gras in de Sud-Ouest, een sterrenchef in Osnabrück, zeg niet dat onze auto's stilstaan. Ook de Franse Saisonnier is één brok volwassenheid.
Wat Pâtisserie & Desserts aangaat, had ik deze keer een beetje twijfels vooraf. De productiekosten van het magazine waren helemaal uit de hand gelopen en maatregelen drongen zich op. We werden gedwongen om P&D wat dunner te maken, maar het blijkt achteraf allemaal erg mee te vallen. We hebben geen millimeter concessies aan de kwaliteit gedaan en daarmee is het magazine gebleven zoals het altijd was.
KoksKoerier werd in de loop van vorig jaar gerestyled en kreeg een moderne uitstraling, terwijl de diepgang werd versterkt. Ja, ook hier ben ik bijzonder gelukkig mee. Aan ons redactieteam onder leiding van Joost, bestaande uit de redacteurs Philippe en Wouter, de vormgevers Pieter en Geert, de fotografen Anthony, Dirk en Peter, dit alles ondersteund door Martine en Carine, jongens en meiden ik ben zo trots als een aap op jullie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten