zondag 8 juli 2012

Zeer tevreden en blij

Ik ben weer zeer tevreden en blij over de nieuwe uitgaves van onze magazines en getuige twitter ben ik niet de enige. Helaas heeft de post nog steeds geen Franse Saisonnier bezorgd, de postbodes rijden hier in de binnenlanden nog rond op een varken. Ditmaal heb ik Joost niet gebeld om mijn complimenten te geven, hij is gisteren getrouwd dus kan ik hem beter met rust laten. Wittebroodsweken zijn normaal al zwaar, met een toekijkend zoontje naast de echtelijke sponde zal het nog zwaarder zijn.
Wat me nu telkens weer opvalt is dat de digitale versies van onze magazines een heel andere uitstraling hebben, een ander gevoel geven. Dit terwijl ze toch exact hetzelfde zijn. Wilt u dat ook meemaken, u kunt ze voor I-pad downloaden via de site van MagZine.nu
De hele afgelopen week ben ik keihard beziggeweest met het uitwerken van de interviews die ik met Wynand Vogel hield, het ging om twee volle schrijfblocks. Daar ben ik nu mee klaar, waarmee de teksten van het boek ook zo goed als klaar zijn. We kunnen met de correctieronde starten. Het boek gaat overigens "Wynand" heten en zal worden gepresenteerd op het GildenEvent 2012 in Ede. Daar zullen de bezoekers het boek kunnen kopen voor het symbolische bedrag van 3 euro. De dag daarop gaat het de winkels in voor € 8,95.
Vandaag gaan we een echt vakantiedagje houden. We stappen in de SSR, dak eraf, om rommelmarkten te gaan bezoeken. Op het programma staan Sainte Foy de Belvès, Cadouin, Saint Antoine de Breuil en Port Sainte Foy. Wie weet komen we weer een toevallig monumentaal kookboek tegen. De eerste druk van Brillat-Savarin of Antoine Carême zou al mooi zijn...
Volgende week beginnen we aan de allerlaatste reportages voor het boek "Groeten uit de Périgord". Hiervoor moeten we nog naar de Amis Saisonnier Le Vieux Logis in Trémolat en Château Les Merles bij Bergerac. Bovendien staat nog een interviewtje met onze burgemeester op het programma, dat hoort er nu eenmaal bij. Na enkele dagen van stevige regenbuien ruikt het hier overal naar paddestoelen, vermoedelijk zullen we die vanaf morgen kunnen gaan zoeken. Cèpes en girolles. Ik houd u op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten