donderdag 4 juni 2009


Saint-Pompon

Deze week vertrek ik weer eens naar mijn Franse dorpje Saint-Pompon, in de Périgord Noir, aan de Dordogne. Het weerzien van de tachtig dorpsbewoners is altijd weer hartverwarmend. Het is 900 kilometer rijden, wanneer ik 's avonds tegen tien uur vertrek, kom ik er precies aan wanneer de croissants klaar zijn.
Ons huis daar stamt uit de dertiende eeuw, we hebben het volledig gerestaureerd met respect voor de tradities. Carine en ik deden er vijf lange jaren over (uiteraard alleen in de vakanties). Toen we het voor een appel en een ei kochten, was het een bouwval. De burgemeester noemde het "le coin noir du bourg". Zie hier in welke staat we het huis aantroffen.

1 opmerking:

  1. Olá Amigos gostaria muito de uma visita no blog das noticias e curiosidades do planeta terra os blog tem links muito úteis para seu dia a dia e a maior coletania de jornais da internet onde vc pode asseçar a vários jornais e esta em constante atualização agradeço desde já Antonio São José dos Campos São Paulo Brasil agradeço pela visita estamos em construção e sempre inovando.

    http://oblogdasnoticias.blogspot.com/

    http://curiosidadesdoplantaterra.blogs.sapo.pt/

    BeantwoordenVerwijderen