zaterdag 21 september 2013

Mijn eigen tefafje


Een deel van de beursvloer van Folie Culinaire zal in beslag worden genomen door een culinaire boekenbeurs. Er komen gereputeerde uitgeverijen, boekwinkels, boekenantiquairs en er zijn signeersessies door auteurs. Ik vond het leuk om zelf ook mee te gaan doen. Uiteraard heb ik mijn nieuwste boeken "Groeten uit de Périgord" en "Kalf" bij me, ik vind het ook leuk om oude boeken te presenteren. Uit onze bibliotheek hebben we de dubbele exemplaren geselecteerd. Een flink aantal volle bananendozen staan klaar voor Maastricht. Er zijn unieke werken bij. Bijvoorbeeld het beroemde La Livre de Cuisine van Madame Saint-Ange, het eerste boek van Cas Spijkers en dat van zijn leermeester Martien Willemsen, Curnonsky mag niet ontbreken, evenals L'Art Culinaire Moderne van Flammarion. Een boekje met alle Fagels, we zien Gerrit Greveling toen hij nog chef van de Bokkedoorns was, Pellaprat, Guérard, de culinaire encyclopedie, noem maar op. Alleen al wat mijn collectie aangaat, zal er in Maastricht heel veel te snuffelen zijn. Onze bibliotheek is trouwens al helemaal weer vol, want de bananendozen dienden eerst om boeken op te slaan waarvoor ik geen plaats had. Bent u een boekenfanaat, neem dan een rolcontainer mee naar Maastricht. Vermoedelijk zult u nog nooit zoveel kookboeken bij elkaar hebben gezien. Hieronder het bovenaanzicht van enkele gereedstaande bananendozen. Van maandag 7 tm woensdag 9 oktober staan ze te pronken in het MECC. Mijn eigen tefafje. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten