zaterdag 24 maart 2012

Koopt bij onze

Staat u er wel eens bij stil? Een jaarabonnement op Saisonnier of P&D kostte tot voorkort 32 euro, we hebben er nu 38 van gemaakt. Dat is nog steeds minder dan een tientje. Degenen die er een beetje verstand van hebben, zullen met geloven als ik zeg dat we van dat tientje nauwelijks de etiketterings-, verpakkings- en verzendkosten kunnen betalen. U krijgt Saisonnier of P&D voor minder dan de helft van de kostprijs. Daarvoor hoeft u mij niet te bedanken en ook sinterklaas niet. We kunnen die lage abonnementsprijs bieden dankzij onze adverteerders. Zij betalen meer voor uw magazine dan u.

In ons plaatselijke krantje het Kempenklokje staat altijd een advertentie: Koopt bij onze adverteerders. Ik heb dat altijd vertederend en ouderwets gevonden, bij nader inzien zou ik ook zo'n mededeling willen plaatsen: Koopt bij onze adverteerders. Ik heb daarvoor echter een heel andere reden dan het kempenklokje. Het zit namelijk zo.

U en Saisonnier, dat is een beetje familie. Maar dat geldt ook voor de adverteerders. Punt één weigeren we die soms. Punt twee willen we geen eenmalige relaties. Een adverteerder is daarom bij ons niet zomaar een adverteerder. Diverse hechte relaties duren nu al vijftien jaar. Dat zijn jaren waarin je mekaar gaat kennen en mekaar heel erg gaat respecteren. Het zijn regelrechte vriendschappen geworden, maar dan zonder dat de vriendschap de zakelijke relatie in de weg staat. Onze adverteerders zijn onze partners, onze broeders en zusters in de strijd. Samen knokken we al die jaren tegen de verloedering, samen bieden we u telkens nieuwe inspiratie waarvoor de de wereld afreizen. Als ik zeg "koopt bij onze adverteerders" dan bedoel ik er iets diepzinnigs mee. Ze hebben dezelfde filosofie als wij, ze zijn met hetzelfde begaan, met hetzelfde bezig. Dat is in de loop der jaren zo ontstaan en gefilterd. Mensen die niet in onze (en uw) bloedgroep thuis horen, vind je bij ons niet. We zijn allemaal van dezelfde familie, ik vind het belangrijk om dat eens een keer te benadrukken. Moet u kiezen voor A of voor B, kies dan voor degenen die in Saisonnier staan. U weet dan zeker dat ze tot dezelfde bloedgroep behoren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten