vrijdag 24 juni 2011

Innovatieve kanjers






Een paar jaar geleden sprak Ami Saisonnier Erik Hermans me aan, hij wilde mijn mening weten. Zijn drijvende restaurant in de jachthaven van Streefkerk was aan groot onderhoud toe. Zou het niet beter zijn om het hele bouwwerk te vernieuwen? Ik stelde me behoudend op. Dat komt omdat ik al zoveel goede chefs de vernieling in zag gaan met ambitieuze plannen. Erik en Karin luisterden gelukkig niet naar me of misschien ook wel. Ze vervingen het bouwwerk niet, ze realiseren iets dat ongekend is in de wereld. Hun nieuwe drijvende restaurant, in de vorm van een fabriek, neemt langzaam maar zeker zijn gedaante aan. De absoluut unieke archtectuur heeft ervoor gezorgd dat de bouwtekeningen al op diverse internationale sites circuleren. Foto's van het ontwerp zijn te zien op blogs die van extremiteiten, hightech, schoonheid of vernieuwing houden.
Vandaag was een groot moment, de fabrieksschoorsteen kwam. Ik zie het al voor me, straks als alles klaar is. Gegarandeerd zal dit project bezoekers uit de hele wereld trekken. Dankzij een ongekende architectuur zal De Limonadefabriek op de wereldkaart staan. Alle klompen en tulpen zullen erbij verbleken. Mooier kun je het niet maken. Erik en Karin, jullie zijn kanjers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten