vrijdag 3 juni 2011

Verschillende cépages

Lang heb ik ernaar gezocht, een adres waar ik verschillende druivenrassen kan kopen. Op de site www.vitisvino.nl vond ik enkele tientallen. Ben benieuwd of ik ze in huis heb voordat ik naar Frankrijk vertrek. Wat ik graag wil, is in de Périgord een wijngaardje aanleggen van telkens één stok per cépage. Dat lijkt me heel interessant, zien wat de eigenschappen en verschillen zijn. Proeven ook, hoewel meestal niet lekker. Vitisvino heeft o.a. de pinot noir, cabernet-sauvignon, merlot, riesling, chardonnay, sauvignon en cabernet. Nu moet ik nog op zoek naar de cépages die authentiek bij het Franse zuidwesten horen en die zullen minder makkelijk te vinden zijn. De Côt ofwel Malbec, Duras, Fer Servadou, Tannat uiteraard, Colombard, Blanquette... Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten