zaterdag 12 maart 2011

Pluk de dag

Het wordt weer lente en dan wordt het tijd om mijn morele plichten te vervullen. Zoals ik al ooit eerder schreef, schep ik er veel plezier in om de wereld wat fleuriger te maken. Hiertoe koop ik jaarlijks enkele zakjes bloemzaad. Zaadjes van hoge planten, bijvoorbeeld zonnebloemen, strooi ik in de middenberm van de snelweg, op plaatsen die van zichzelf triest zijn. Dat doe ik bijvoorbeeld aan de snelweg Antwerpen-Eindhoven. In de zomer ga ik wel eens kijken of mijn nieuwe kinderen al stevig zijn gegroeid.
Met de zaadjes van lage planten (dit jaar koos ik voor oostindische kers) maak ik fleurige tuintjes op enkele parkeerplaatsen aan de Franse snelwegen. Telkens als ik naar het zuiden rijd, bezoek ik die tuintjes en dat maakt de 900 kilometer altijd veel korter.
Een paar zakjes zaad, dat kost bijna helemaal niets. Stel dat we er allemaal een paar zouden kopen om die op een godvergeten plek uit te strooien, de wereld zou er plezieriger op worden. Dus roep ik u op om hetzelfde te doen als ik. Intussen nodig ik u van harte uit om mijn tuintjes te bezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten