zondag 20 november 2011

Barkruk en schemerlampje

Heb de auto geladen met de toog uit onze bar. Moest dat helemaal alleen doen, ons voltallige team staat op Horeca Expo Gent. Dus kwam er enig denkwerk aan te pas. Antiek, meer dan 2 meter lang, zwaar massief. Maar zie, met beleid kom je net zo ver als met kracht, hij ligt keurig en onbeschadigd in de Avalanche. Wel blij trouwens dat ik zo'n Amerikaanse tank heb, in een Pandaatje had het ding niet gepast.

Waarom een bar inladen? Ga ik mobiel biertjes tappen? Nee, het zit namelijk zo. Morgen heb ik op het GildenEvent in Cinemec Ede een spreekbeurt en ik ben er geen type naar om met een headset over de buhne te huppelen. Het liefst praat ik op een plek waar ik het liefste praat: aan mijn toog. Dus komt morgen dat meubel op het podium te staan, voorzien van een barkruk. Plus een schemerlampje voor de gezelligheid. En een laptopje, want mijn verhaal zal met geprojecteerde foto's worden ondersteund.

Ben overigens verheugd dat ik morgen eindelijk eens Midas Dekkers ga ontmoeten. Zijn schrijfstijl heeft ongetwijfeld grote invloed gehad op mijn eigen stijl: ogenschijnlijk van de hak op de tak, eventjes op het verkeerde been en dan erin vliegen. Een hoofdstuk van het boek "Op zoek naar de zoetwaterbotel" waar ik volop mee bezig ben, is aan Midas gewijd. Ik hoop daarom dat ik hem kan strikken voor het voorwoord.

Van de organisatie hoorde ik dat er nog een kleine honderd kaarten zijn voor het evenement. Kom dus morgenochtend gewoon naar Ede en koop een kaartje aan de kassa. U beleeft een zeer boeiende dag en krijgt ook nog eens mijn nieuwe boek gratis mee naar huis. Tot morgen? Tot morgen!

En vervolgens zien we elkaar vanaf dinsdag in Gent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten