maandag 7 november 2011

De nieuwe Limonadefabriek





Hoewel ik het project op de voet volgde, was ik stomverbaasd verrast om het definitieve resultaat: de nieuwe Limonadefabriek van de Amis Saisonnier Erik Hermans en Karin van Eeuwijk. Vorige week gingen we de opening meemaken, buiten hing een fles dure champagne aan een touwtje, klaarblijkelijk om die stuk te gooien, en dat vond ik regelrecht drankmisbruik. Enfin, ik wil u de eerste beelden niet onthouden.



De nieuwe Limonadefabriek is een drijvend restaurant in de jachthaven van Streefkerk. Maar daar is niet alles mee gezegd. De "boot" omvat naast het à la carte restaurant plus de brasserie Prik, grote terassen, een flink woonhuis, hotelkamers, een stevige wijnkelder (te zien achter glas) en een uit de kluiten gewassen kookstudio waar Erik lessen geeft. De architectuur is werelduniek en adembenemend. Het hele project is rond de keuken gebouwd. Je kunt de brigade al dan niet achter glas aan het werk zien. De keuken is een echt kroonjuweel en werd geïnstalleerd door de firma Moeleker. In Saisonnier winter gaat u daar een uitgebreide reportage van zien.


Het kroonjuweel


De kookstudio






De Amis Saisonnier Margo Reuten en Petro Kools gingen met Erik en mijn Carine op de foto. Voor het nageslacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten