vrijdag 4 juni 2010

Nieuwe projecten

Nog een weekendje keihard werken en enkele commerciële afspraken op maandag en dinsdag en dan vertrek ik dinsdagnacht richting Zuid-Fankrijk. Over het laatste kwartaal heb ik een tevreden gevoel. De crisis is bij ons helemaal afgelopen, we boekten een recordomzet. Geen luxe want vanaf 2008 deden we niets anders dan ons eigen vermogen opsouperen. Wanneer we dit niveau voor de rest van het jaar kunnen handhaven, zijn we al snel weer helemaal boven jan.
Vanaf volgende week ga ik weer lekker verbouwen in Saint-Pompon. Ik wil de "forge" (de oude dorpssmederij) deze zomer helemaal klaar hebben. Op mijn andere blog http://saintpompon.blogspot.com zal ik telkens mijn vorderingen laten zien. Bent u deze zomer in de buurt van de Périgord (omgeving Sarlat), kom dan gerust langs voor een glas en een babbel. Vraag in het dorp waar Norbert en Carine zijn, iedereen weet waar we uithangen. In uw gps zult u alleen Saint-Pompont kunnen vinden, met een T dus. Dat is een foutje dat ze tot grote ergernis van de Pomponnais nog nooit hebben hersteld.
Ook ga ik deze zomer een nieuw project starten. Ik wil namelijk uitvinden waarom meer dan 10% van de 80 dorpsbewoners 100 jaar of ouder is. Is het nu werkelijk de rinquinquin? Is het omdat men vijf keer per dag eendenvet eet? Zitten de truffels of foie gras er voor iets tussen? Het geheim moét ergens te vinden zijn.
Na de vakantie zit er weer een nieuw projectje aan te komen waar ik me zeer op verheug. Ami Saisonnier Edwin Vinke (De Kromme Watergang) wil een héél dik boek maken (hij denkt zelf aan 500 pagina's). Onderdeel daarvan is een diepe smaakanalyse van allerlei Zeeuwse grondstoffen van het land en uit de zee. Ewin heeft mij uitgenodigd om die smaakanalyses met 'n tweetjes te doen. Daar zeg ik uiteraard geen nee tegen. Het is ook een mooie uitdaging, we willen beter presteren dan een gaschromatograaf of ander laboratoriumspul...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten