dinsdag 1 juni 2010

Mijn nieuwe lens

Vaak wordt belangstelling getoond over waar een culinair fotograaf mee werkt.
Ik houd het wat dat betreft redelijk modest en bezit geen peperduur materiaal.
Onderweg gebruik ik twee camera's: een Nikon D700 spiegelreflex en een Leica C-Lux. Dat laatste ding is een piepklein zakformaatje, maar je maakt er waanzinnig mooie foto's mee. Het ding zorgt ervoor dat ik bij de Nikon niet steeds van lens moet wisselen en bovendien heb ik onder alle omstandigheden een kiekjesmachine paraat.
Bij de Nikon liep ik tot vorige week altijd met drie lenzen te sjouwen: voor het reportagewerk de Nikkor 28-85 mm, voor het culinaire werk de Tamron SP 90 mm Macro en voor interieurs de Nikkor 20 MM. Enkele dagen geleden kreeg ik een nieuwe lens: de Nikkor DX 18 - 200 mm. Deze beslaat een enorm spectrum. Je kunt er zowel groothoekopnames mee maken (voornamelijk voor interieurs) en je kunt hem als telelens gebruiken. Maar ook merkte ik dat hij de macro-lens eventueel kan vervangen. Er zit een techniek ingebouwd die trillingen voorkomt. Enige nadeel is dat het ding 565 gram weegt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten