Gisteren kwam er een aktie voorbij getwitterd die een hoge korting op een nieuwe big green egg beloofde bij inlevering van een oude Weber. Beste mensen, zoiets doe je niet. Hoewel de tijden verloederd zijn, blijven nog steeds enkele basisregels van fatsoen en respect bestaan. Inruilakties zijn er te over. Bij scheerapparaten, auto's, camera's, noem maar op. Maar nooit zal je een aktie van Volkswagen zien die oproept tot het inruilen van een oude Renault. Nooit zal Philips je aansporen om je Braun in te leveren, nooit zal Nikon een korting geven specifiek tegen inlevering van een oude Canon. Dat is not done. Wil je je marktaandeel vergroten, zorg er dan voor dat je onderscheidend bent door de beste, de goedkoopste, de uniekste of de slimste te zijn. Of zorg er bij gebrek aan dit alles voor dat je de beste babbel hebt. Zo simpel is het. Voor elk product is de markt een taart waarbij iedereen zijn eigen taartpuntje wil vergroten. Dat moet je niet willen doen door iemand anders taartstukje minderwaardig te maken of op de grond te gooien.
Er is al meer dan genoeg basisfatsoen naar de klote gegaan, laat ons koesteren wat we nog over hebben, een beetje respect. Ook respect naar je publiek. De mensen zijn verstandig genoeg om hun eigen keuzes te maken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten