zaterdag 29 mei 2010

Amicale taart


Vorige week was ik in de prachtige omgeving van De Lutte op bezoek in Landhuis-Hotel De Bloemenbeek. De jonge chef Lars van Galen is toegetreden tot Les Amis Saisonnier, vandaar. Het was voor mezelf een spannende dag, want ik had me voorgenomen om de volledige reportage helemaal in m'n uppie te gaan doen, dus tekst en fotografie. Tien jaar geleden deed ik dat nog dagelijks, maar dat is lang geleden. In de komende Saisonnier zal het verhaal verschijnen, oordeelt u zelf maar of de ouwe het al is afgeleerd.
Lars en zijn team hadden een taart gemaakt, dat is een verplichting voor een nieuwe Ami. Maar wàt voor 'n taart! Het had enkele weken werk gekost om van het gevelschild een mal te maken en daarvan een chocoladelogo. Voor Lars was het een extra uitdaging omdat hij nu ook is toegetreden tot het nationale wedstrijdteam. De taart heb ik meegenomen naar Schilde, waar onze Danny er het mes inzette. Het bleek dat de taart was gevuld met zijn bijbehorende vanillesaus. Top dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten