maandag 3 mei 2010

De koffers zijn gepakt


Mijn spullen zijn ingepakt, de auto gepoetst, de tanks gevuld met 120 liter LPG en 140 liter superbenzine (de Avalanche lust nu eenmaal een ferm slokje). Over een uurtje vertrekken Philippe en ik voor een week die enerverend zal worden. Eerst rijden we naar Bretagne om een reportage bij een kersverse Ami Saisonnier te maken. Dinsdag staan de beroemde aardappeltjes van Noirmoutier op de agenda, de zeer korte oogsttijd is op dit moment bezig. Vervolgens, woensdag, rijden we naar Cognac om de foto's te maken die we nog tekort komen, maken een reportage in het wijngebied van Tursan en komen dan 's avonds in Eugénie-les-Bains aan. Donderdagochtend begint het maken van het chefsportret van Michel Guérard. Daar zullen we twee volle dagen mee bezig zijn. Vrijdagavond rijden we naar Saint-Pompon om bij mij thuis te slapen, zaterdag bezoeken we de Amis Saisonnier in de Périgord, waarvoor we naar Bergerac en Tremolat moeten. Zondagochtend hebben we nog bijna duizend kilometer voor de boeg om weer in België te geraken. Gelukkig zijn vrachtwagens op zondag verboden in Frankrijk, dat rijdt wat vlotter.
Mocht ik onderweg verbinding hebben, dan zal ik u ongetwijfeld wat shots laten zien. Met name mijn eerste ontmoeting met Guérard vind ik spannend. Hij is immers een der allergrootste wereldwijde boegbeelden van de lichte keuken. Misschien sluiten we zelfs wel een zodanige vriendschap dat hij bereid is om in februari naar de EFFF te komen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten