zaterdag 23 oktober 2010

Peuktest

Is het u ook al opgevallen hoe slecht wordt nagedacht over sanitair voor openbare gelegenheden? Tegenwoordig roken de mensen stiekem op het toilet en bij gebrek aan een asbak ligt de peuk op de spoelbak te smeulen. Een slecht menselijk gedrag zul je moeilijker kunnen veranderen dat een toiletconcept. Toen ik enkele jaren geleden op onderzoek uitging voor nieuw kantoorsanitair, zei de verkoper me dat de spoelbakken absoluut bestand waren tegen brandende peuken. Mag ik dat eens proberen, vroeg ik. Nee, dat mocht niet. Zo zeker was de verkoper dus niet van zijn zaak. Hebt u nieuwe toiletten nodig, doe dan in elk geval de peuktest. Als dat niet mag, koop dan iets anders.
Bijgaande foto maakte ik in de toiletten van een groot beursgebouw. De architect had beter moeten weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten