donderdag 23 augustus 2012

Hoe zit het met de botel?


Het is alweer een hele tijd geleden dat ik over de zoetwaterbotel schreef, het kreeftachtige diertje uit de Sierra Nevada (Andalusië, zuid-oost Spanje). Nadat in verschillende zuidelijke landen, waaronder Spanje, een nooit geziene financiële crisis uitbrak, werden de budgetten voor de internationale actie "Red de Carreteras" bevroren. Zoals u weet ben ik door de EU aangesteld als één van de ambassadeurs van de Carreteras (zo heet het diertje in het Spaans). Mijn persoonlijke jaarlijkse gage hebben ze nog niet afgepakt, de advertentiecampagne in Saisonnier helaas wel.
Vanochtend had ik telefonisch contact met professor Rodriguez van de universiteit van Granada. Hij coördineert de acties wetenschappelijk. Gelukkig is een groot deel van zijn budget in stand gebleven, zodat het beschermingsprogramma kan worden voortgezet. En de sensibiliseringscampagne waar ik mee te maken heb? Volgens de professor zullen alle budgetten vanaf januari 2013 weer worden hersteld, ook die van de campagne. Dit omdat het Spaanse vorstenhuis zich inzet voor de zaak. En nu maar hopen dat hij gelijk heeft. Niet alleen voor de omzet van Saisonnier, maar vooral omdat het boek (dat nu kant en klaar op de plank ligt) dan eindelijk kan verschijnen. Ik houd u van de ontwikkelingen op de hoogte. Wilt u meer weten over de botel? Kijk dan op www.zoetwaterbotel.org

Geen opmerkingen:

Een reactie posten