woensdag 15 augustus 2012

Village Saisonnier in Utrecht!

Toen Carine en ik in mei de beurs Beleef Koffie bezochten, stonden we versteld van de mooie aankleding, alle standbouw in zwarte stof. Het was druk op de beursvloer, nooit had ik geweten dat er zoveel gastronomische professionals fanatiek met koffie en thee bezig zijn. Hoe mooi de beurs ook was, er ontbrak iets. We wisten al meteen dat Le Village Saisonnier moeiteloos zou kunnen aanschuiven. We maakten kennis met de organisatoren Jeroen en Martijn van de firma  "Mijn Broer en Ik" en het klikte meteen. In de maanden daarna werden de gesprekken voortgezet. Deze week werd het accoord tussen ons beklonken. In de volgende maand mei, data nog niet bekend doch in elk geval op een maandag en dinsdag, zal er in het Jaarbeursgebouw in Utrecht een Village Saisonnier verschijnen die qua concept veel op die in Assen zal lijken. Een gastvrijheidsplein met gratis drankjes en live muziek plus een grote demokeuken met veel proeverijtjes, met daarrond de stands van topleveranciers.
Volgend jaar zal Le Village Saisonnier dus minimaal twee keer verschijnen, in Assen en in Utrecht. Maar het zou zo maar kunnen dat er nog een derde lokatie komt. Ik houd u op de hoogte.

Op de foto ziet u Jeroen en Martijn, vergezeld van hun vader (hun enige personeelslid) in mijn whisky-kelder. Een overeenkomst dient men op waardige wijze te beklinken. Er kwam nog een bijzonder moment toen we erachter kwamen dat vader destijds mijn opvolger was als keurmeester bij de Keuringsdienst van Waren in Den Bosch toen ik die dienst in 1979 verliet. Hoe klein kan de wereld zijn! We besloten om in Schilde een reünie te gaan organiseren voor alle nog levende keurmeesters van destijds. Carine gaat dan haar befaamde frieten met stoofvlees maken. Ik zie er echt naar uit. Zowel naar mijn oud-collega's als naar de frieten. En uiteraard zie ik uit naar Utrecht, we gaan er een spektakel van maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten