dinsdag 6 oktober 2009

EEN AMI OP BEZOEK
















Gisteren was Martijn bij me op bezoek in Saint-Pompon. Hij is de chef van Château Les Merles in de buurt van Bergerac, dus hoefde hij niet àl te ver te rijden. We trokken een fles Pécharmant Château de Tiregand 2005 open en filosofeerden er op los. Martijn groeide als het ware op met Saisonnier en werkte onder andere bij de Amis Saisonnier Willem Dankers en Toine Smulders alvorens chef te worden. Zijn droom -zelf tot de club behoren- kwam anderhalf jaar geleden uit. Om niets te missen van het clubgevoel legt hij duizenden kilometers af. Zo was hij aanwezig op de EFFF mochten we hem en zijn Marion verwelkomen op de Ami-dag in St.Laureins. Daar kwam hij diverse oude bekenden tegen en maakte hij nieuwe vrienden. Veel contact heeft hij sindsdien met de Amis Raoul Reichrath (Le Grand Pré, Rouaix) en Vincent Arnould (Le Vieux Logis, Trémolat).
Het werd vooral een gezellige middag. Toen de fles leeg was, verplaatsten we ons naar dorpscafé Chez Bruno waar de Ami kennis maakte met verschillende van mijn dorpsgenoten. Bent u ooit in de buurt van Saint-Pompon óf Schilde, welkom! Ik heb nog volle flessen genoeg.
Vandaag is mijn laatste officiële werkdag in Saint-Pompon, want morgen moet ik vertrekken. Donderdag komen in Schilde namelijk Alfred (Koppert Cress) en René Vloemans (Pane Italiano) op bezoek en daar wil ik uiteraard graag bij zijn. Van Joost heb ik de laatste weken taal noch teken gehoord, die wil natuurlijk bewijzen dat ik overbodig ben geworden. Gelijk heeft ie, maar ik moet er nog wel aan wennen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten