vrijdag 9 oktober 2009

MIJN NIEUWE ZONNEBRIL

In elke blog zit onder "profiel" een tellertje verstopt dat tot gisteren aangaf dat ik in de loop der maanden 400 bezoekers had gegenereerd. Dat is bepaald geen hoge score, maar dat vond ik niet erg. Wanneer er maar tien mensen mijn blog lezen en ik bij die tien mensen iets aan filosofie of andere overpeinzingen toe kan voegen, dan ben ik al heel tevreden. Dat was tot gisteren. Toen kwam Joost op het idee om een echt tellertje op mijn blog te monteren. Sindsdien ben ik elk uur geschrokken, want na de eerste 24 uur staat het nieuwe tellertje al op 237. Er zijn kennelijk dus véél meer lezers dan ik besefte. Ik moet zeggen dat het me enorm motiveert.
Het succes stijgt me nu naar het hoofd en dat is niet goed, ik weet het. 237 bezoekers op één dag is voor mij vergelijkbaar met een bib, ik mag nu nog niet helemaal naast mijn schoenen gaan lopen. Maar wanneer het aantal verdubbelt, ja, dan vind ik dat toch wel vergelijkbaar met een ster. Duizend bezoekers is twee sterren en tweeduizend zijn er drie. Ik waarschuw u dat ik me vanaf dat moment wel degelijk anders ga gedragen. Een dure zonnebril heb ik alvast uitgekozen in de etalage, om de hoek bij Pearl. Daar kan ik dan mee op de horecabeurzen rondlopen, het seizoen gaat binnenkort beginnen. Wanneer ik u op zo'n beurs tegenkom, doe ik net of ik u niet ken. Vluchtig loop ik u dan voorbij. Ik ben immers niet op de beurs om u te ontmoeten of naar de stands te kijken, maar om gezien te worden. Mensen zullen fluisterend mijn naam noemen als ik passeer, ook mét zonnebril zal men mij herkennen. Dat is genieten op voorhand, ik verheug me er al driftig op en kan nauwelijks wachten. Ja, tweeduizend bezoekers per dag is mijn ultieme doel. En wanneer ik die bereikt heb, wordt het tijd voor een tweede blog, aan succes komt immers geen einde. Carine heb ik alvast gewaarschuwd: ik zal niet accepteren dat ik ga zweven terwijl zij met de voetjes op de grond blijft. Nee, succes moet je als echtpaar delen. Dus gaan we straks twee zonnebrillen kopen. Het is dan natuurlijk niet zij die drie sterren heeft, dat weet iedereen. Maar aangetrouwd blijft nu eenmaal aangetrouwd.

1 opmerking:

  1. Dan zullen we voortaan ook gesteven linnen op de tafels moeten leggen en u zult uw whisky uit duur kristal moeten drinken.

    BeantwoordenVerwijderen