donderdag 2 september 2010
IJssalons
Het aantal ijssalons is enorm gestegen, zo las ik in een persbericht. Zou dat te maken hebben met de opwarming van de aarde? Ik denk dat er een andere reden is.
Traditioneel bestaan er twee soorten winkels die altijd op goede lokaties liggen. De sigarenwinkel ligt vaak op een A-lokatie in de binnenstad. Een andere winkel, de videotheek, ligt vaak strategisch in of bij een grote woonwijk. Maar wat hebben we tegenwoordig nog aan sigarenzaken of videotheken? Ze zijn helemaal achterhaald. Dus zoeken de winkeliers een andere activiteit die bij hun lokatie en mogelijkheden past. Leveranciers als Carpigiani hebben al een tijdje geleden de sigaren- en videozaken als groeimarkt ontdekt. Laat de tegelzetter en de loodgieter komen, lease een ijsmachine en koeltoonbank bij ons, plaats nog enkele meubeltjes en ga op cursus. IJsbereiden is in principe geen moeilijk vak. Als je de recepten nauwkeurig volgt, kan er bijna niets fout gaan. IJs is een impulsartikel: je mist het niet totdat je het ziet. Dan wil je het ook hebben. Zie hier waarom het aantal ijssalons de pan uitrijst: kauwgom heeft de sigaren vervangen, de kabel heeft de video's overbodig gemaakt. Aan ijs is bovendien flink te verdienen, het bestaat voornamelijk uit water en lucht.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten