maandag 5 december 2011

Van de ratten besnuffeld


Wat doet de overheid met ONS geld? Opmaken natuurlijk. De miljoenen liggen voor het opscheppen, dus kunnen de ambtenaren ongeremd potverteren. Dat geldt ook als ze een sector willen aanvallen of groepen eerzame belastingbetalers in een hoek willen zetten. Nu wist ik al vele jaren dat de overheidscapriolen geschikt zijn om in het circus te vertonen, deze week is er iets bijgekomen dat een eigen circustent verdient.
U gelooft niet wat ik nu ga beweren, tot gisteren geloofde ik het zelf ook niet. De Nederlandse rijksoverheid is een advertentiecampagne begonnen. Op de advertentie zie je een culinaire foto van een mooi opgemaakt bord. In dit beeld staat de tekst:
"Hollandse asperges, met de romige crème van moderne slavernij".
Wie zijn nondeju die Haagse piepeltjes om een hele vakgroep in de stront te duwen? Waar halen ze het lef vandaan? Aspergeteler Wil Teeuwen is woest. Ik kan dat volkomen begrijpen. Vorig jaar bezocht ik zijn Limburgse bedrijf en zag er hoe hij voor de seizoenswerkers nota bene een volledig hotel heeft laten bouwen, inclusief voetbalveldje en bbq. Rasondernemers als Wil worden neergezet als slavendrijvers, nota bene door de rijksoverheid. Dit kàn gewoonweg niet. Er moeten nu koppen gaan rollen, de verantwoordelijke voor deze onzin moet snel worden gevonden en eerloos ontslagen worden. Het is van de ratten besnuffeld.
Er zullen ongetwijfeld enkele malafide telers zijn, af en toe lees je dat in de krant. Maar dat geeft niemand het recht om een groep over één kam te scheren. Want als dat recht bestaat, heb ik een prachtige advertentie in gedachten. Met een foto van een suffig Haags kantoortje, met een gestorven sanseveria in de vensterbank plus een slaapplaats in de hoek. Daar mag u dan de tekst bij bedenken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten