zondag 4 december 2011

Reactie van de grootmeester

Enkele dagen geleden sprak ik de hoop uit dat de nieuwe ster plus winnaar van de Prix Taittanger Lars van Galen met beide voetjes op de grond zou blijven. Hans Snijders stuurde me vandaag zijn recatie:

"Als een van de oud-mentoren van Lars wil ik wel op je overpeinzing reageren.De badkamerspiegel heeft Lars bij Château Neercanne nooit gezien en ook zal hij er nooit een gaan aanschaffen. Lars kennende, ben ik hier totaal niet bang voor. Hij weet als geen andere dat hoge bomen wind vangen en kunnen omvallen. Als hij bv naar een wedstrijd gaat dan is alles tot in detail doordacht en ingevuld. Niets is aan toeval overgelaten en dit vergt natuurlijk een gigantisch inleving naar de wedstrijd toe. Dit valt onder zijn professionaliteit. Hij weet hoe het balletje moet rollen en heeft goed gekeken hier op de berg. Al bij al Norbert, je hoeft niet bang te zijn."

Tot zover Hans Snijders. Vrijdagavond was ik in Landhuishotel Bloemenbeek (slik, bijna 300 km rijden) om Lars te feliciteren. Er was een gigantische receptie met wel 500 gasten voor Lars opgezet, de harmonie blies een ode, enzovoort. In dat tumult nam Lars me even apart. Hij bezwoer me dat hij nooit zou worden als sommige anderen. Maar het verhaaltje op mijn blog had hij erg op prijs gesteld, zo legde hij uit, want daarmee kon hij aan zijn brigade dezelfde boodschap overbrengen: voetjes op de grond.

Twee Amis Saisonnier. Hans Snijders die na 25 jaar onafgebroken (!) een ster nog steeds niet in de badkamerspiegel kijkt, zijn jongere collega Lars die dat nooit zal doen. Zo moet het zijn.

1 opmerking:

  1. Beste Norbert een correctie svp : dit jaar viel de 27e ster binnen op chateau neercanne op rij onder een chef.Officieel zou deze historisch gezien aankomende maart vallen echter door verschuiving van Michelin z'n uitgaven is de vervroegde ster gevallen voor het jaar 2012.
    En deze ster is altijd de verdienste van een heel team.Alleen de chef stuurt en corrigeert.
    Tot zover ik kan nagaan is er maar een chef geweest nl de aspergekoning der koningen nl Grande Maestro : Herman van Ham.Dus hopelijk volgend jaar een record.En dan zal de grand Maestro toch met champagne over de brug moeten komen.Mits we natuurlijk de ster houden.Dus ook hier weer voetjes sur la terre.
    Met vriendelijke groet,
    Hans Snijders

    BeantwoordenVerwijderen