zaterdag 16 april 2011

L'Esprit du Pain



Gisteren was voor mij een mijlpaaltje. Het zit namelijk zo. Al langere tijd was ik aan het lonken naar bewegende beelden, iets waar ik de ballen verstand van heb. Ik kocht een videocamera en ging aan het prutsen en oefenen. Bovendien ontdekte ik dat ook mijn Leica geschikt is voor film, dus ook daar ging ik mee aan de slag. Een maandje geleden volgde mijn eerste officiële proef: een nachtje bij een dorpsbakkertje in de Franse binnenlanden. Het ruwe materiaal (foto en film) gaf ik aan onze nieuwe lay-out man Wouter en die ging ermee aan de slag. Gisteren werd het resultaat aan me gepresenteerd. Een korte film "L'esprit du Pain". Bewegende beelden, foto's die in elkaar overvloeien, van bloem tot brood, dit alles ondersteund door heftige muziek. Ik kreeg er werkelijk kippevel van. Voor het eerst een film zien met je eigen naam als producer in de aftiteling, het is inderdaad een mijlpaaltje. U begrijpt dat ik volop aan de slag ga om telkens een stap verder te doen op zoektocht naar de ultieme kwaliteit. Dat zal nog wel even duren, geeft niet. De videocamera gaat trouwens meteen aan de kant want het Leicaatje geeft filmpjes van onvoorstelbaar hoge kwaliteit en met mijn geheugenkaartjes van 40 GB kan ik voorlopig wel vooruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten