donderdag 24 februari 2011

Aspergerestaurant Benelux 2011

Het gebeurt niet meer dagelijks dat ik op reportage ga. Maar de tijden zijn hectisch bij ons. Omdat het enerverende beurzenseizoen veel tijd vroeg, moeten de producties binnen veel kortere tijd worden gemaakt. Alles wat wielen heeft, moet bij ons rijden. Dat is de reden waarom ik momenteel bijna dagelijks met de camera op stap ben. Gelukkig maken wij geen vakbladen voor de zeeppoedersector, de gastronomische is veel aangenamer.
Gisteren was ik met Danny op pad in Antwerpen, waar restaurant Kommilfoo is uitgeroepen tot Aspergerestaurant van het jaar. Het deed me goed om Olivier weer eens terug te zien. Wat heeft deze topper een merkwaardige levensgeschiedenis. Zijn naam voluit is: Olivier Baron de Vinck de Winnezeele. Geen titel die je direct bij een chef zou verwachten. Hij behaalde eerst zijn MBA titel alvorens per ongeluk in de horeca terecht te komen. Met veel geduld en nieuwsgierigheid wist hij het in 2004 door het winnen van de Prix Prosper Montagné te brengen tot beste kok van België. Daarna deed hij een groot aantal stages in buitenlandse tophuizen. De aspergetitel verdient Olivier met glans. Hebt u straks bij de lentekriebels een mooi asperge-adres nodig, u vindt Kommilfoo in Antwerpen op de Vlaamse Kaai. Gelukkig met honderden parkeerplaatsen voor de deur.
De chef deed me een heel groot plezier. Speciaal voor mij had hij een gerechtje klaargemaakt met ouderwetse gebakken bloedworst en kopvlees uit Laguiole. Daarvan ging ik helemaal door mijn dak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten