vrijdag 25 februari 2011

Investeren zonder kosten

Met Ferdie Olde Bijvank, de secretaris van Koksgilde en Gastvrijhgeidsgilde, heb ik deze week een lang gesprek gehad. Het ging om de tweede aflevering van het gigantisch succesvolle GildenEvent die in november gaat plaatsvinden. Alle zalen van Cinemec Ede zullen dan doorlopend gevuld zijn met uiteenlopende activiteiten. Ferdie vroeg me om aan het programma deel te nemen met een overpeinzingenachtige spreekbeurt. Het centrale thema van het event zal ditmaal zijn: Forward to the basics. Het wordt tijd dat de culinaire sector zich herbront. Ik zag daarin meteen een thema voor mezelf: Investeren zonder kosten. Op welke manier kun je je restaurant, je keuken, je zaal beter maken zonder dat er geld aan te pas komt? Daarvoor zie ik wel honderd aanknopingspunten.
Nu ben ik eerder schrijver dan spreker, dus wil ik mijn overpeinzingen altijd graag op papier hebben. Zodoende heb ik besloten om over het onderwerp een boekje te gaan schrijven, een boekje dat op het GildenEvent zal worden gepresenteerd. In gedachten zie ik me alweer zitten op mijn vaste plekje met mijn vaste ritueel. Boeken schrijven doe ik aan de keukentafel in Saint-Pompon, met m'n badjas aan. Ik verheug me daar alvast op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten