vrijdag 20 augustus 2010

Onnozelaar


De Nederlandse Consumentenbond heeft een voorstel gelanceerd dat zij vermoedelijk zelf enorm briljant vindt. Er moet, zo orakelt de bond, een deursticker komen die aangeeft dat een horecazaak proper is. De VWA (keuringsdienst van waren) zou deze sticker moeten uitdelen aan bedrijven die hygiënisch werken. Dat is de wereld op zijn kop, als je het mij vraagt. We mogen ervan uitgaan dat àlle bedrijven hygiënisch zijn. Zo niet, dan hadden er allang maatregelen genomen moeten worden. Wanneer je de horeca een sticker moet geven waaruit blijkt dat ze niets anders doet dan de wet naleven, dan lust ik er nog wel een paar. Misschien kan de Consumentenbond zich daar ook mee bezig houden? Ik denk hierbij aan een button waarop staat dat de betreffende politieagent niet corrupt is. Een speciaal gevelschild voor notarissen die geen fraude plegen, kan ook geen kwaad. Een uithangbord waaruit blijkt dat een garage echte monteurs in dienst heeft evenmin. Hoe meer tickers, hoe beter. Ik kan dan namelijk het onwettelije kaf van het wettelijke koren scheiden. Ook ben ik voorstander van stickers op vliegtuigen, twee vliegen in één klap. Op de sticker kan namelijk komen staan dat het vliegtuig wel degelijk is volgetankt, terwijl datzelfde plakkertje aangeeft dat de piloot een geldig brevet heeft. Dat zijn heel geruststellende gedachtes. Voor mij toch. Mocht dat laatste gebeuren dan zal ik nóóit meer in een vliegtuig stappen dat niet bestickerd is, ik wil verdorie langer leven. Dus, meneer de Consumentenbond, er is nog heel veel werk aan de winkel. Zowel voor u als voor stickerfabrikanten. Onnozelaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten