maandag 30 augustus 2010

Warenkennis

Zojuist krijg ik een verontwaardigd mailtje van een bloglezer binnen. Het is niet serieus, zo vindt deze, dat ik het voortplantingsgedrag van een wild wijn als onderdeel van de warenkennis beschouw. Nu weet ik niet of het mailtje bloedserieus bedoeld was of juist niet. In elk geval zal ik hier verklaren waarom voortplantingsgedrag wel degelijk met warenkennis te maken heeft. Stel je voor dat wij niets over het sexleven van de kip zouden weten. Dan bestond er geen anglaise en geen mayonaise, van uitsmijter of Russisch ei zouden we nog nooit hebben gehoord. Sauzen zouden met tarwebloem hun binding krijgen. Hé daar heb ik er weer eentje: tarwebloem. Dat poeder bestaat dank zij het feit dat we het voortplantingsgedrag van graan hebben bestudeerd. En dan heb ik het niet eens over honing of kaviaar gehad. U ziet, ik ben niet achterlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten