vrijdag 27 januari 2012

#truffelborrel Sodom en Gomorra


Le Village Saisonnier in Assen wordt gelet op de inschrijvingen een eclatant succes, veel meer dan we hadden durven hopen. Wat zou ik eraan kunnen doen, zo overpeinsde ik, om al die fantastische aandacht te belonen. Eigenlijk was het antwoord niet eens zo moeilijk. Ik ga altijd te keer tegen de kunstmatige truffelrotzooi, waarom niet eens héél positief zijn? De truffels groeien verdorie op mijn eigen grond, ik kan u deel laten uitmaken van die natuurlijke vreugde. Vandaar dat ik in Assen mijn eigen feestje heb bedacht.
Op maandag, dinsdag en woensdag, telkens van 12 tot 14 uur, ga ik iets speciaals voor u doen. Wanneer u om 12 uur in de Village bent, wordt u door Gilles verwelkomd met een glas van de beste bubbels ter wereld Toques & Clochers. Vervolgens laat Joost u proeven van een oeuf en cocotte. Dat wil zeggen de combinatie van foie gras, sauce périgueux (kalfsjus met truffel) en een eitje. Daar word je helemaal lyrisch, gek, onnozel, hormonenzuchtend, impotent, adhd-end, klapwiekend, ademhappend, glutonerend en fladderend van. Vervolgens laat ik u (bij het tweede glas) een ingekookte room met wintertruffel proeven. Dat is eigenlijk al te veel van het goede, maar kom, het is niet altijd feest, we schaven er nog wat truffel bovenop. Niks geen crisis in Assen, gewoon liederlijk bezig zijn met een orgie waar de Romeinse keizers geen brood van zouden lusten. Vervolgens maken we er een wedstrijdje van. Degene die zijn laatste bakje het àllerproperst inlevert (iedereen is getuige en jurylid), krijgt als prijs een pot zelfgeweckte truffels mee naar huis. In geval er meerdere helemaal schoongelikte dingen zijn (is eigenlijk wel te verwachten), beslist de dobbelsteen.
Onthouden: dagelijks tussen 12 en 14 uur, maar... kom niet te laat, want dan heb ik uw pottekes al leegevreten. U mag drie dagen meedoen, ongeremd. Lang leve Sodom en Gomorra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten