maandag 2 januari 2012

Het kiwi dieet


Elk jaar start ik een nieuw dieet. Vroeger had ik mijn jaarlijkse vastenmaand met alleen water en vitaminepillen. Inmiddels heb ik daar het karakter niet meer voor, dus zoek ik naar alternatieven. Vorig jaar op 1 januari startte ik met het puntendieet, maar dat werd een flop. Op zo'n moment zie je namelijk pas hoe weinig punten de tegenwoordige banketbakkers in huis hebben. Slagroompunten, mokkapunten, ik hield het geen week vol. Maar nu is er iets nieuws!

Enkele dagen geleden deed ik een oproep via Twitter. Daarbij nodigde ik u uit om mee te doen met het kiwi-dieet. Inmiddels zijn al veel mensen ingestapt.
Het principe van het kiwi-dieet is eenvoudig:

U mag àlles eten, behalve kiwi. Ook mag u àlles drinken, behalve als er kiwi in het sap zit.

Op Twitter kunt u onder #kiwidieet zien wie er allemaal meedoen. De eerste reacties waren zeer positief, al na één dag voel je je een ander mens. Zoals bij elk dieet kunnen we er echter de klok op gelijk zetten dat er straks problemen zullen komen, vooral bij de mensen die een zwak karakter of een duiveltje op hun schouder hebben. Om dat te bestrijden is een praatgroep opgericht waarin de deelnemers elkaar op het rechte pad houden. De praatgroep komt bij elkaar op vrijdagmiddagen in mijn bruin cafeetje Chez Norbert (redactiekantoor Schilde). Onder het genot van bitterballen, bier en whisky steken we elkaar een hart onder de riem.
De eerste ronde van het dieet zal zijn afgelopen op woensdag 15 februari. We gaan elkaar dan de maat nemen in de Village Saisonnier op het HorecaEvent in Assen.

Extra aanbieding: Michelin geeft aan alle dieetdeelnemers een ster, zo wordt gezegd. Dat motiveert nog eens extra.

Wil u meedoen? Het kan deze week nog. Inschrijven kan op Twitter bij @norbertkoreman
Doen! Denk aan uw gezondheid, denk aan uw toekomst!

1 opmerking:

  1. 't Is zwaar, maar het resultaat is heel bevredigend.
    Groet,
    Erik Bosman

    BeantwoordenVerwijderen