zondag 14 november 2010

Altijd maar klagen

Voilà, ik zat er op te wachten. Bij de eerste beste regenbui die langer dan een paar uur duurt, komen de boerenorganisatis in het geweer om compensaties voor de boeren te vragen. Of het nu wel of juist niet regent, de boeren staan altijd met open hand klaar. Boeren klagen altijd, dat is bekend. Maar moeten ze ook altijd hun handje openhouden? Telkens wanneer ze weer geld van de regering krijgen, is dat geld wat wij met keihard werken aan de belastingdienst hebben "gegeven". Wat me vooral irriteert, is dat andere beroepsgroepen nooit en te nimmer recht hebben op enige steun, we moeten onze boontjes zelf doppen. Ziet u het als horecaondernemer al gebeuren dat u geld krijgt toegestopt omdat u wegens overvloedige regenval uw terras moest sluiten? U zou worden uitgelachen.
Boeren klagen altijd. Niet alleen als het regent of de zon schijnt, ook als de wereldmarkprijzen veranderen. Op dit moment staat de melkprijs onder druk. Meteen hoor je boerenorganisaties roepen dat er steunmaatregelen nodig zijn. Verdorie, denk ik dan. Ook ik heb met wereldmarktprijzen te maken. Kijk maar naar de papierprijzen. Zie ik het al gebeuren dat ik geld krijg toegestopt omdat de papierprijs stijgt? Of omdat we een steeds groter godsvermogen aan portokosten betalen? Ik zou worden uitgelachen.
Wij zouden worden uitgelachen, moeten we de boeren dan ernstig nemen? Kom nou. We zijn allemaal ondernemers die hun eigen tak van sport vrijwillig gekozen hebben. Daar moeten we het mee doen. Ook de boeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten