woensdag 19 januari 2011

Les Amis Saisonnier: Alweer groot nieuws

Gisteren kregen we de officiële aanmelding binnen: de Parijse chef Alain Senderens is toegetreden tot Les Amis Saisonnier.
Het gebeurt wel vaker dat 's werelds grootste chefs toetreden tot de club, vaak het gevolg van de itensieve contacten die we rond een chefsportret hebben. Eerder dit jaar trad ook al Michel Guérard toe. Let wel: ook deze grote namen volgen de normale ballotageprocedure en moeten aan alle voorwaarden voldoen. Met Michel en Alain ben ik bijzonder blij omdat ze zorgen voor een gezonde mix in leeftijden en ervaringen. De jongeren binnen de club kunnen daar maximaal van profiteren.
Onlangs verloren we een Franse driesterrenchef als Ami. Jean Georges Klein stoorde zich aan mijn mening die ik in mijn Overpeinzingen (in het Frans: Méditations) verkondig. Ik moet m'n mond houden, vond hij. Als een vrije mening de aanleiding is om banden te verbreken, dan zegt dat meer over de persoon dan over mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten