dinsdag 16 februari 2010

op reportage in de Bresse



Je eigen blog, dat kan zijn voordelen hebben. Op dit moment ben ik in Louhans, in de Bresse-streek. In ons hotel is weliswaar internet, maar dat kost veel geld. Vandaar dat we de hotelier mijn blog lieten zien en dan met name mijn overpeinzingen van verleden zaterdag. Philippe vertaalde de tekst. Het gevolg: we hebben deze week gratis internet. Wanneer de Fransmannen het al begrijpen (bravo!), mogen de Benelux-hoteliers dat ook.




Vanochtend moesten we eerst anderhalf uur rijden naar het zuidelijke puntje van de Jura. Daar is een klein wijngebiedje gelegen: AOC Bugey. Nooit van gehoord, zegt u? Ik kende het ook niet. Maar vanaf vandaag zal ik alles in het werk zetten om deze mooie wijn in mijn kelder te krijgen. Fantastisch! Een combinatie van truffel, amandel en sinaasappel...


Vanmiddag werderom anderhalf uur rijden, nu naar een producent van Bresse kippen. Ik zeg u, wanneer ik ooit ergens respect voor kreeg, dan was het wel voor dit kieken. U zult het lezen in de eerstvolgende Saisonnier.

Morgenochtend vroeg op, want we gaan naar een bakker. Daarna naar een blauwe kaas.
Het leven is zwaar doch mooi!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten