zaterdag 13 februari 2010

Overpeinzingen: Internetten op hotel

Waarom doen hotels altijd zo moeilijk? Vroeger, voordat iedereen een mobieltje had, was het de telefoon. Voor elke belminuut werd het vel je over de neus gehaald. Nu iedereen zijn eigen telefoonverbinding heeft, is er een andere melkkoe aan het firmament verschenen: de internetverbinding. Je vraagt aan de hotelbalie of je internet kunt gebruiken en meteen heeft de hotelier dollartekens in zijn ogen. Voor tien euro smeert hij je een kraskaartje aan en mag je 100 minuten internetten en mailen. Als vervolgens blijkt dat de verbinding te zwak is en het kraskaartje dus waardeloos, komt men met het excuus dat er volgende maand een nieuwe verbinding komt. Ja hallo, volgende maand.
Wat kost de verbinding voor het hotel? Bijna niets. Waarom wil men mij dan flink laten betalen? Er komt nog een dag dat ik in hotels een abonnementje af moet sluiten om water uit de kraan te krijgen. Of dat een rol wc-papier aan de balie te koop is voor vijf euro, misschien wel tien. Of dat ik extra in de beurs moet tasten, wil ik dat het schemerlampje op mijn kamer het doet. Misschien worden de hotello's dermate vindingrijk dat ze vijf euro extra gaan rekenen voor een kamersleutel. Ik zeg u, het lijken wel hoeren. Want ik heb horen zeggen dat je ook in de prostitutie voor elk standaard pleziertje extra moet betalen. De tarieven worden pas medegedeeld nadat je je broek hebt uitgetokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten