zondag 10 januari 2010

Genieten verboden

Zojuist zag ik een tv-spot met een oud mannetje op een bankje in het park, hij wilde uit puur genot een sigaar aansteken. Komt er een man aan die hem het genotsmiddel uit de mond haalt. Het mannetje moet geen sigaar roken, hij moet Becel op zijn brood doen. Genieten is verboden geworden, het is niet alleen zondig maar ook ongezond. Genieten, zullen we er dan maar mee stoppen? Dan gaan we meteen onze mooie roomboter verruilen voor iets dat volgens tv goed voor ons is: chemisch gemanipuleerde vetten waarbij de grootste investering uit marketinggeld bestaat.

A propos, binnen een half uurtje vertrekken Carine en ik naar Amsterdam, de Horecava begint morgen. Dat wil meteen ook zeggen dat ik de laptop niet de hele tijd binnen handbereik zal hebben. Geen nood, ik heb me te pletter gewerkt om volgende week elke dag om 09.00 uur een column te laten verschijnen. De rest zien we wel. Hopelijk mag ik u in Amsterdam ontmoeten op onze Saisonnier-stand de volgende week. U zou me een groot plezier doen met een bezoekje aan onze chef's table.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten