zondag 10 januari 2010

Special edition

Het is af en toe of de duvel ermee speelt. Eergisteren riep ik u nog op om me te vertellen welk culinair boek u nog mist, welk boek nog iets zou kunnen toevoegen. Vanochtend maakte ik een kartonnen doos open die de pakketdienst gisterenavond ploeterend door de sneeuw kwam brengen. En zie: het boek wat ik bedoelde, zat daarin! Margo en Petro hebben hun boek "Proeven van bekwaamheid" gecompleteerd. In een zware foudraal zit het eerdergenoemde boek (derde druk alweer). Maar ook en vooral zit er een nieuw boek bij: Proeven van bekwaamheid Special Edition. Dit boek neemt u een volle dag mee op sleeptouw in restaurant Da Vinci. Geen hoogdravende blabla, geen persoonsverheerlijking, nee, gewoon het verhaal van één dag in woord en beeld. Een dag die, zoals alle dagen, is doorspekt van Fingerspitzengefuhl en emotie. Bravo Margo, Petro en team. Bravo ook degenen die het boek realiseerden, zelden zag ik zo'n uitmuntende uivoeringskwaliteit, zelfs in internationaal opzicht.
Zorg ervoor dat u zo'n genummerd (tot 3000) exemplaar in huis krijgt, want dit wordt hét kroonjuweel van uw boekenkast. Gelet op de kleine oplage zal het foudraal neem ik aan niet in de winkel gaan liggen. Prima, want nu hebt u een extra reden om naar Maasbracht te gaan. Trouwens, tien tegen één dat u Maasbracht passeert voor of na uw bezoek aan de EFFF. Ik heb van Margo nummer 0258 gekregen en die pakt zelfs Joost niet van me af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten